مقالات مقالات .

مقالات

1 + 4 توصیه برای ضربه‌فنی غول پرفشاری خون

بهترین وضعیت برای اندازه‌گیری فشارخون، وضعیت نشسته در حالت کامل است. ساعد باید بر روی میز یا دسته صندلی قرار بگیرد. وجود استرس و نیز پر بودن مثانه می‌توانند فشارخون را بالاتر ازآنچه هست نشان دهند. فشارخون دو دست به‌جز موارد استثنایی تقریباً مساوی هستند. البته اندازه‌گیری فشارخون از هر دو بازو قابل‌اطمینان‌تر است.

• توصیه دوم: مصرف داروهای ضد فشارخون در صورت ابتلا و تحت نظر پزشک متخصص،

متداول‌ترین این داروها، ABCDها هستند شامل: محدودکننده‌های ACE، بتابلاکرها، مسدودکننده‌های کانال‌های کلسیمی و دیورتیک‌ها و همچنین مسدودکننده‌های گیرندﺓ آنژیوتانسین ۲، آلفابلاکرها، آگونیست گیرندﺓ آلفا-2، آگونیست‌های مرکزی، مهارکننده‌های محیطی آدنرژیک (سمپاتیک) و وازودیلاتورها.

• توصیه سوم: تغییر شیوۀ زندگی (Lifestyle) برای پیشگیری و درمان،

• توصیه چهارم: بهبود رژیم غذایی برای پیشگیری و درمان.

داروهای شیمیایی متنوعی جهت شکاندن شاخ غول فشارخون وجود دارد؛ اما این غول به این راحتی‌ها شکست نمی‌خورد و میزان شیوع این بیماری و مشکلاتی که برای افراد مبتلا ایجاد می‌شود نشان‌دهندۀ ناکافی بودن درمان‌ها و پیشگیری‌ها در سطح جامعه بوده است. طب رایج و مدرن برای تغییر شیوۀ زندگی و بهبود رژیم غذایی راهکارهایی دارد؛ اما طبق نظر اکثر پزشکان و بیماران آنچه ما را به راه‌حلی ایدئال می‌رساند توصیه‌ها و متدهای طب سنتی ایرانی است.

توصیه پنجم: راهکارهای طب سنتی برای پیشگیری و درمان فشارخون بالا
طب سنتی ایرانی، هم راهکارهای ویژه‌ای برای پیشگیری و درمان فشارخون بالا ارائه کرده است. بیماری پرفشاری خون از دستۀ امراض امتلاییه در طب سنتی ایرانی است. معنای لغوی امتلا، «پُری و انباشتگی» و ازنظر طبی به معنی جمع شدن مواد زائد در بدن و نبود تناسب بین میزان مواد مصرفی با میزان خروج مواد مصرفی از بدن است؛ که علت آن موارد مختلفی مانند یبوست و … است. این تناسب نداشتن، معمولاً از پُرخوری، دَرهم‌خوری و رعایت نکردن ترتیب غذا (خوردن اغذیۀ غلیظ مثل ماکارونی پیش از اغذیۀ لطیف مثل سالاد کاهو) ایجاد می‌شود.

طبق نظر اطباء طب سنتی، بیماری پرفشاری خون به یکی از عضوهای بدن مرتبط است و اگر علت آن برطرف شود؛ در این صورت بیماری فشارخون بالا نیز به‌خودی‌خود برطرف می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، افزایش فشارخون ممکن است به دلیلِ گرفتگی عروق مغز، کبد، قلب، معده، کلیه و روده‌ها باشد. همچنین، بیماری‌هایی مثل دیابت، تیروئید هم ممکن است عامل بیماری پرفشاری خون باشد. اگر علت اصلی بیماری رفع شود، این بیماری، طبعاً درمان می‌شود.
منبع:https://dryazdian.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۹:۳۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)